فراموشی مصلحتی

آنچه گذشت را موقتا فراموش می کنیم!اما حواسمان به حال و آینده هست...بیش از پیش

فراموشی مصلحتی

آنچه گذشت را موقتا فراموش می کنیم!اما حواسمان به حال و آینده هست...بیش از پیش

شاید اقدامی است جوگیرانه!
پست اول شما را در شناخت این وبلاگ کمک خواهد کرد
انشاالله شهدا یاریمان کنند
بسم الله...

...

دوشنبه, ۲۷ خرداد ۱۳۹۲، ۱۱:۵۹ ق.ظ

"ان الذین قالوا ربنا الله ثم استقاموا تتنزل علیهم الملائکة الا تخافوا و لا تحزنوا"

کار ما تازه شروع شده!دولت مشخص شد الحمدلله!ما باید جامعه را پیش ببریم!«ربوبیت الهی را مبنای کارمان قرار دهیم و استقامت کنیم،نگران و ناراحت نباشیم!»

«در ابتدای انقلاب ‏هر مسجد خودش کانون آزاد شدن ظرفیت ها بود و بعداً این نقش محوری مساجد کمرنگ شد. دلیل این کمرنگ شدن این بود که ‏گفتیم خب، یک تبلیغات اسلامی هست که این کارها را انجام می دهد. مثلا از کارهای دیگری که قبلاً دست جوانان بود و ما به ‏نهادهای دولتی سپردیم، کتابخانه ها، مسائلی مانند محرم و صفر و از این قبیل را می توانیم نام ببریم.‏»

تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل!

این از این!و اما نکته ی دیگه ای که میخوام مطرح کنم راجع به ادعای کسی است که اخیرا در فیس بوک گفته تنها نایب امام در فیس بوکه!!:o


عزیزان! امام مهدی نائب خاص ندارد
به دنبال ادعای فردی به عنوان پسر سوم یمانی(و از نواده های زید فرزند امام سجاد) و تنها نمایندهی امام در
فضای مجازی بر آن شدیم که در مورد این که امام هیچ نائب خاصی ندارد و با کسی قرار ملاقات ندارد
توضیحی دهیم؛ هر چند میدانیم که مردم دوره ی آخرالزمان بسیار فهیمتر از این هستند که ادعاهای او را
باور کنند.
علی بن سمری در سال 329 هجری دار فانی را وداع گفته است. (غیبت شیخ طوسی، ص 242 ) گروهی از
شیعیان پیش از وفاتش نزد وی جمع شدند و از او پرسیدند چه کسی پس از شما جانشینتان خواهد بود؟ آن
مرد بزرگ پاسخ داد:من مامور نشده ام در این باره به کسی وصیت و سفارش بکنم.(بحارالانوار، ج 51،ص
 360
بعد ایشان، توقیعی را که از جانب حضرت امام زمان (عج الله تعالی فرجه) در این مورد صادر شده بود به شیعیان
نشان داد. آنان از روی آن نامه نسخه برداری کردند که مضمون آن چنین است:
بسم الله الرحمن الرحیم
ای علی بن محمد سمری! خداوند، اجر برادرانت را در عزای تو عظیم گرداند. به درستی که تو تا شش روز
دیگر از دنیا میروی. پس به کارهای خود رسیدگی کن و به احدی وصیت مکن که پس از وفات، جانشین تو
شود. به تحقیق، دومین غیبت (غیبت کامل) واقع شده است. پس ظهوری نیست؛ مگر بعد از اذن خدای
عزّوجل و آن، بعد از مدتی طولانی ... خواهد بود. به زودی کسی که ادعای مشاهده میکند، نزد شیعیان من
میآید؛ بدانید کسی که پیش از خروج سفیانی و ندای آسمانی -دو علامتی که قبل از ظهور امام عصر (علیه
السلام) واقع شود- ادعای مشاهده کند، او دروغگو و افترا زننده است و لاحول و لاقوة إلا بالله العلی العظیم.
(کمال الدین، شیخ صدوق،ص 193)
شهید صدر میگوید:
مراد(از مدعی مشاهده)، ادعای انحرافی است که شخصی با ادعای مشاهده و ارتباط، بخواهد عقاید و نظر
خود را با نام پیامهای امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) به مردم القا کند.
برخی از صاحبنظران گفتهاند: مراد از تکذیب مدعی مشاهده، تکذیب مدعی ظهور است. بنابراین میتوان
دریافت که در روایت، صرف دیدار، منتفی نشده است و عالمان نیز نفی اصل دیدار را استفاده نکرده اند. به
علاوه، روایت، مدعی مشاهده را کذّاب میداند؛ حال اگر کسی امام را ببیند و به دیگران نگوید، تحت این
روایت قرار نمیگیرد؛ لذا اصل دیدار، امر ممکنی خواهد بود.
تکذیب مدعی مشاهده، در مواردی، عین لطف است، تا کسی نتواند با ادعای دروغین مشاهده و دیدار،
دیگران را بفریبد و آنان را متوجه خود کند و به نام امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) دکّانی باز کند و حرف-
های خود را از جانب امام به مردم بگوید.
جناب ابوالحسن سمری در روز ششم از دنیا رفت. (اعیان الشیعه، ج 4، جزء سوم، ص 21 ؛ قاموس الرجال، ج
 7، ص 51 )
نواب خاص امام قائم (علیه السلام) از شریف ترین مردان و پرهیزکارترین انسانهای عصر خویش و بسیار مورد
وثوق و اعتماد شیعیان بودند. پیروان حضرت در طول سالهای غیبت صغری، پرسشها و مشکلات خود را به
آن بزرگوار عرضه کردند و امام (علیه السلام) پاسخ خود را توسط آنان برای شیعیان می فرستادند. این چنین
ارتباط در آن زمان برای همه ممکن بود و حتی بعضی از افراد شایسته توانستند توسط نواب خاص به خدمت
امام شرفیاب شوند و به دیدار حضرت نایل گردند. کرامات و معجزاتی که از ناحیه امام زمان (علیه السلام) در این
دوره و به وسیله نایبان خاص بروز می کرد، شیعیان را نسبت به آنان مطمئنتر و پیروی از مکتب اسلام را

میسرتر می ساخت. مرحوم شیخ طوسی در کتاب احتجاج می نویسد: هیچ کدام از نایبان خاص امام (علیه
السلام) به نیابت برنخاستند، مگر آن که فرمان صریحی از سوی امام (علیه السلام) دریافت کرده باشند، و نیز با
تعیین و نصب و معرفی نایب قبلی، شیعه نیز گفتار هیچ کس را نپذیرفت. بعد از بروز نشانه و معجزه ای به
دست هر یک از آنان از طرف امام زمان (علیه السلام) که بر راستی گفتار و درستی نیابتشان دلالت می کرد
 (بحارالانوار، ج 51 ،ص 362 )
با پایان یافتن دوره غیبت صغری، غیبت کبری شروع می شود و از آن زمان تا کنون ادامه دارد. مردم در
دوران غیبت صغری می توانستند پاسخ مسایل خویش را از حضرت قائم (علیه السلام) توسط نواب خاصش
دریافت دارند. اما از آن زمان به بعد ممکن نیست، بلکه مردم باید مسایل مورد نظر خورد را با نواب عام آن
بزرگوار در میان بگذارند و آنان از پیروان صادق و راهیان حق اند و به حکم تخصصی که دارند و نیز بنا به
روایاتی که آورده شده است و حجت می باشد به استناد آن پاسخ خود را خواهند گرفت. مرحوم کشی می-
نویسد: امام زمان (علیه السلام) توقیعی را صادر کردند و در آن فرمودند: عذر و بهانه ای برای هیچ کسی از
دوستان ما در تشکیک نسبت به آنچه افراد مورد اطمینان از ما نقل می نمایند نیست. اینان بدانند که ما
 اسرار خود را به آنان واگذار کردیم و به ایشان دادیم. (بحارالانوار، ج 51 ، ص 362 )
مرحوم شیخ طوسی، شیخ صدوق و شیخ طبرسی از اسحاق بن عمار نقل می نمایند که او گفت: مولایمان
حضرت مهدی (علیه السلام) در مورد وظایف شیعیان در زمان غیبت فرمودند: هر گاه حوادث و پیشامدهایی که
برای شما واقع شود به روایت کنندگان حدیث ما مراجعه کنید، که آنان حجت من بر شما هستند و من حجت
خدا بر آنان می باشم. (المهدی،ص 182 و 183 )

مرحوم طبرسی در کتاب احتجاج خود را از امام صادق (علیه السلام) نقل می کند که حضرت ضمن حدیثی می
فرماید: هر یک از فقها که مراقب نفس و نگهبان دین و مخالف هوا و هوس و مطیع فرمان مولایش -یعنی ائمه
اطهار (علیهم السلام)- باشد، بر همه مردم و شیعیان لازم است که از او تقلید کنند. (المهدی،ص 182 و 183)
بدین وسیله امور همه مسلمانان در دوره غیبت کبری به دست ولی فقیه قرار گرفته است که باید با نظر او
تمام کارها انجام گیرند و به جریان افتند. اگر چه منصب فتوا و قضاوت و حکم برای فقها از پیش توسط
معصومان (علیهم السلام) قرار داده شده بود، ولی رسمیت مرجعیت و زعامت فقهای اسلام از این تاریخ عملی
است و تا ظهور حضرت امام زمان (علیه السلام) ادامه خواهد داشت. بر همگان فرض است که در امور خود به
احکام و دستورات ولی فقیه رجوع کنند و از او اطاعت نمایند.
برگرفته از جمعی از محققین مرکز تخصصی مهدویت، آفتاب مهر(پرسش و پاسخ مهدوی)، بنیاد
فرهنگی حضرت مهدی موعود(عجل الله تعالی فرجه) تهران، ، ج 1، پرسش 49 و عبدالله طاهر خانی،
برگزیدگان حضرت مهدی، بنیاد بعثت، ص 61 تا 64.


پ ن:مطالب بخش اول که داخل «» نوشته بودم صحبت های سعید جلیلی در ستادش بعد از اعلام نتیجه ی انتخابات بود.


  • آنتی ویروس

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی