فراموشی مصلحتی

آنچه گذشت را موقتا فراموش می کنیم!اما حواسمان به حال و آینده هست...بیش از پیش

فراموشی مصلحتی

آنچه گذشت را موقتا فراموش می کنیم!اما حواسمان به حال و آینده هست...بیش از پیش

شاید اقدامی است جوگیرانه!
پست اول شما را در شناخت این وبلاگ کمک خواهد کرد
انشاالله شهدا یاریمان کنند
بسم الله...

۸ مطلب در تیر ۱۳۹۲ ثبت شده است

۲۴
تیر

در روایتی از امام باقر (ع) نقل شده است که خداوند متعال فرموده است:

«خداوند عزّ و جلّ مى فرماید: به عزّت و جلال و عظمت و شکوه و بلندى جایگاهم سوگند که هیچ بنده مؤمنى در چیزى از امور دنیا خواست مرا بر خواست خودش مقدّم ندارد، مگر اینکه به او غناى نفْس بخشم و همّ و غمش را مصروف آخرت سازم و و آسمان‌ها و زمین را ضامن روزى او قرار دهم و از پس تجارت هر تاجرى هواى او را داشته باشم؛

قَالَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ: وَ عِزَّتِی وَ جَلَالِی وَ عَظَمَتِی وَ بَهَائِی وَ عُلُوِّ ارْتِفَاعِی لَایُؤْثِرُ عَبْدٌ مُؤْمِنٌ‏ هَوَایَ‏ عَلى‏ هَوَاهُ فِی شَیْ‏ءٍ مِنْ أَمْرِ الدُّنْیَا إِلَّا جَعَلْتُ غِنَاهُ فِی نَفْسِهِ، وَ هِمَّتَهُ فِی آخِرَتِهِ و و ضَمَّنتُ السَّماواتِ و الأرضَ رِزقَهُ، و کُنتُ لَهُ مِن وَراءِ تِجارَةِ کُلِّ تاجِرٍ» (کافی/ج۲/ ص۱۳۷)

  • آنتی ویروس
۲۳
تیر
«طبیعتش جوری بود که شماره یک هرچیزی رو میخواست.چه در زندگی،چه در کار.
می گفت:"هیچوقت موازی یا پایین رو نگاه نکن.همیشه بالا رو نگاه کن."
خودش همیشه بلندپرواز بود...»

متن بالا بخشی از کتاب "من مادر مصطفی" است.کتابی که دانشمند شهید مصطفی احمدی روشن را در خاطرات مادر و دیگران بازگو میکند.این کتاب اثری از آقای رحیم مخدومی است.
اینم یکی از کتاباییه که خوندنش رو بهتون پیشنهاد میکنم.
 
در این ماه عزیز دستانتان به عرش اجابت نزدیکتر باد.
*اللهم عجل فی فرج مولانا صاحب الزمان*

  • آنتی ویروس
۲۰
تیر

این ماه رمضان عجیب آدم را وسوسه می کند برای توبه کردن و برگشتن و به راه آمدن.حسابش را بکنید،خدا در خانه اش را کاملا باز کرده باشد،خودش به عنوان میزبان،در آستانه ی در ایستاده باشد،قلم خطاپوش بر دست گرفته باشد و هرلحظه فرمان دهد و خواهش کند که بیایید و تصریح کند:

"هرکه در این ماه به خانه ی من بیاید،من از گذشته هایش می گذرم،پیشینه اش را پاک می کنم و به قدر ظرف و ظرفیت او تحفه هایی به او میدهمکه نه تا ضیافت سال آینده که تا ابد دستش پیش کسی باز و دراز نشود."

این،کم چیزی نیست.من که از همه آلوده تر و گناهکار ترم،بیشتر دلم می تپد برای اینکه در این چشمه ی انابت و اجابت شست و شو کنم.

بخصوص که رمضان،باغ گل قدر است و خدا این گل را تنها در این باغ قرار داده.

به هرحال بیایید روی گشاده ی میزبان را قدر بدانیم و برای سرنوشت دنیا و آخرتمان طرحی نو دراندازیم.


متن بالا، یکی از متون کتاب "صمیمانه با جوانان وطنم"نوشته ی سیدمهدی شجاعی است.


"

من که تنها کاری که میتونم تو ماه رمضان انجام بدم مطالعه است!شما هم اگه کار دیگه از دستتون بر نمیاد به این گزینه هم فکر کنید!البته در کنار قرآن خوندن و دعاهای ماه رمضان.

اینجا هم من بخشی از کتابایی که از خوندنشون لذت میبرم میذارم!شاید شما هم بپسندین!

اللهم عجل فی فرج مولانا صاحب الزمان"

  • آنتی ویروس
۲۰
تیر
بسم الله

خدایا باز دل را ناز کردی
چه زیبا در به رویم باز کردی
منم مهمان شعبان المعظم
 در این ماه مبارک تا محرم
دلم تنگ مناجات است ای دوست
که اوقات ملاقات است ای دوست
سلام ای میزبانان الهی
گدا دارد تمنای نگاهی
سلام ای افتتاح نیمه شبها
ابو حمزه دعای زیر لبها
اگر من مهمانی بی نوایم
پی دلداده کرب و بلایم
به اربابم قسم حالم خراب است
که صاحب سفره ام طفل رباب است 
بود کوی علی اصغر پناهم
بر آن گهواره خالی نگاهم
سحرهای دعا را دوست دارم
غروب کربلا را دوست دارم
مرا اینگونه کن هر صبح و هرشام
حسینی مذهب و زینب مرامم

"اللهم عجل فی فرج مولانا صاحب الزمان"

  • آنتی ویروس
۰۲
تیر

تجربه ای اینچنین...

من تصمیم خودم را گرفته ام!مدتهاست...
امشب هم مثل همیشه ای که با خدا حرف میزنم فقط یک دعا میکنم!اصلا مگر مهمتر از این دعا، خواسته ی دیگری هم دارم؟
سعی نکن متقاعدم کنی!من خودم بارها تلاش کرده ام که خودم را قانع کنم ولی نشد...پیش خودم گفتم مگر بد است اینچنین دعا کنم:
«خدایا در راس حاجاتم ظهور مولای مهربانم است،خدایا ظهورش را برسان/خدایا فلانی بیمار است،او و همه ی بیماران را به حق این شب عزیز و مولودش شفا بده/خدای مهربانم آقای ایکس و خانوم ایگرگ التماس دعا دارند،حاجاتشان را برآورده کن/فلانی عروس خوب میخواهد/ بهمانی گیر جهیزیه ی دخترش است/ای خدای بزرگ به بی بچه ها و بی خونه ها بچه و خونه بده/خدایا زمینه ی ازدواج جوونها رو فراهم کن،همه ی جوون ها و البته بنده ی حقیر،اگر صلاح میدونی!...و خدایا باز هم ظهور مولام،ظهور مولام،ظهور مولام!»

ولی نشد!هربارآمدم دعا کنم وقتی خواستم بعد از ظهور آقام خواسته های دیگه رو مطرح کنم،پیش خودم گفتم :فکر کن همه ی مریضا شفا پیداکردند، فکر کن همه ی جوونا ازدواج کردند و خوشبخت هم شدند، فکر کن هر ملتمس دعایی به حاجاتش رسید،اصلا هیچکسی نبود که بی بچه و بی خونه و خلاصه همه چی اکی شد ولی ...ولی هنوز امام زمانت پشت پرده ی غیبته!ببین قبول داری که قطعا با دعای امام زمان همه ی اون مشکلات حل شدن!ولی به خاطر من و تو!(اصلا تو خوب، فقط به خاطر گناهای من)امام زمانم غایبه!

هزار و یک جور فکر دیگه به سراغم میان و اصلا انگار نمیتونم دعای دیگه ای بکنم؛هوای دلم ابری میشود؛ اللهم عجل لولیک الفرج
 اللهم عجل لولیک الفرج
 اللهم عجل لولیک الفرج
  اللهم عجل لولیک الفرج...حالا دیگر چشمانم بارانی شده...اللهم عجل لولیک الفرج... اللهم عجل لولیک الفرج ...احساس میکنم امامم،مونس دلسوز و پدر مهربانم به جای همه ی دعاهای نگفته ام آمین میگوید...قطعا امام زمان برایم دعا کند بهتر از خودم است...حالا به قلبم که نگاه میکنم میبینم واقعا حاجت دیگه ای ندارم...فقط مولایم را میخوانم،فقط مولایم را میخواهم...
اللهم عجل لولیک الفرج

تو هم بیا با من یک امشب را اینچنین تجربه کن...

  • آنتی ویروس
۰۲
تیر

احیای نیمه شعبان همچون شب بیست و هفتم ماه رمضان از مستحبات موکد و  مشید است. و بسیاری از شیعیان آن شب را احیا می گیرند لیکن دقت نمی شود که تفاوتی اساسی میان احیای نیمه شعبان و دیگر شبها وجود دارد و آن توجه ویژه به حضرت ولی عصر (عج) است و استغفار با این نیت که گناهان ما مانع اصلی  ظهور بوده  و البته فرصت مناسبی برای خیز برداشتن جهت ورود به ماه ترک گناهان رمضان است.
ان شا الله امسال همگی با شرکت در مراسم احیای نیمه شعبان  در سراسر ایران و با محوریت امام زمان (عج) همچون بنی اسرائیل که با اشک چشم و تمنای دل 170 سال ظهور  منجی شان را نزدیک کردند امید داریم که رحمت بی کران خداوند متعال شامل حال ما گردد و مانیز در تعجیل ظهور مولایمان موثر باشیم.
حضرت حجه الاسلام و المسلمین حاج آقای جاودان (استاد اخلاق) فرمودند:  تمام شب ها متعلق به امام زمان است باید این عقیده را در تمام روز ها و شبهای سالهای  عمرمان گسترش دهیم و به یک شب اکتفا نکنیم  البته نیمه شعبان  برای شروع خوب است.
آنچه در دعای ندبه به ما آموزش داده اند این است که گریستن در فراق مولا باید به جماعت باشد:
هل من معین فأطیل معه العویل والبکاء (آیا یاری کننده ای است تا با او گریه و زاری را در - فراق مولا- طولانی کنم)
یعنی دقت شود تفاوت احیای این شب با دیگر لیالی در این است که محور اصلی امام زمان  است و استغفار ما از گناهان به درگاه خدا با نیت تعجیل در ظهور باشد.
اعمال این شب در مفاتیح آمده است لیکن اعمالی  شبیه به  دیگر شبهای احیا دارد. با این تفاوت که ادعیه مربوط به مولا صاحب الزمان نیز توسط برخی بزرگواران سفارش شد مانند خواندن دعاهای ندبه ، زیارت آل یس ، دعای عهد ، دعای فرج، دعای الهم یا فارج الهم و...

ان شا الله شبی رقم خواهد خورد که هزاران نفر همزمان اشک می ریزند و از گناه استغفار می کنند گناهانی که مانع ظهورند و از درگاه خداوند متعال تعجیل فرج مولا و صاحبمان حضرت حجه ابن الحسن العسکری را خواهانند.

به امید ظهور مولی و سرورمان حضرت حجت (عج) که انشاالله نزدیک است.


  • آنتی ویروس
۰۲
تیر

متن زیر بخشی از کتاب "انتظار عامیانه،عالمانه،عاشقانه"نوشته ی حاج آقا پناهیان است؛متناسب با حال و هوای این روزها...بسم الله...

علاقه ی عاشقانه
عشق، واژه ایست که در ادبیات کهن فارسی اکثرا به  محبت شدید اتلاق می شود. و معمولا چنین محبتی بیشتر جنبه ی معنوی و عرفانی دارد تا جنبه ی زمینی و مادی
; چرا که علایق مادی و زمینی معمولا آنچنان  اوج نمی گیرند و اگر اوج هم بگیرند فرو آمدنشان بسیار سریع  اتفاق میفتد. بنابرین خوب است ما هم این لفظ را در غیر  این معنا استفاده نکنیم. حتی در روابط عاطفی عادی نیز از به کار بردن آن اجتناب کنیم.
صرف نظر از معنای  لغوی لفظ عشق در زبان عربی، وقتی به ترجمه ی عشق در ادبیات غنی و عارفانه ی فارسی نگاه می کنیم آن را اصطلاحی برای محبت شدید می یابیم که شاخص اصلی آن ، از خود گذشتگی می باشد. اگر محبتی آنقدر زیاد شود که اصرار بر فدا شدن برای معشوق را در پی داشته باشد، آنگاه عاشقی پدید آمده است.
از طرفی ما هم بالاخره تفریح میخواهیم؛باید شاد باشیم.بهترین نوع تفریح و تفرج روح هم، آنست که کسی را عمیقا دوست داشته باشیم،به صورتی که این دوست داشتن تمام وجودمان را پر کند و آتشمان بزند.اگر حرارت عشق و محبت،وجود کسی را آتش نزند،   می رود پای آتش منقل می نشیند.کسی که وجودش را شراب محبت و ایمان گرم نکند به شراب انگور پناه می آورد.چه چیزی می خواهد وجود تو را آتش بزند؟چه چیزی میخواهد انرژی جوانی تو را به کار بگیرد؟
ما ابله نیستیم تا بی دلیل به کسی تا این حد علاقه مند شویم.کمبود محبت هم که نداریم تا فریب علاقه های اندک را بخوریم و آنها را زیاد تصور کنیم!پس عشق به سادگی به دست نمی آید!
روشن است که یکی ازمهمترین راه های عاشق شدن و رسیدن به عشق،یافتن معشوق دلبری است که لایق عشق ما باشد.و نه تنها بتواند این عشق را با ثبات نگه دارد،بلکه هر لحظه هم بتواند گرمای آن را افزایش دهد.خداوند متعال هم راهی برای عاشق شدن قرار داده و تمهیدی برای آسان کردن دستیابی به عشق اندیشیده است و آن اینست که موجود نازنینی به نام "امام" را برای هر عصری قرار داده،تا بتوان به او عشق ورزید.
اگر تمام نامه ها و ترانه های عاشقانه ی عالم را جمع کنید،اگر هرکسی به هر کسی عشق ورزیده و عشقش را در قالب نامه یا ترانه ای ابراز کرده ،دروغ یا راست،با مبالغه یا غیر آن، همه را جمع کنید،سپس بهترین هایش را گزینش کرده و با مضامین دعای ندبه مقایسه کنید،خواهید دید که بلندترین مضامین آنها نیز به گرد کلمات عاشقانه ی این دعا نخواهد رسید
.
صرف نظر از اینکه نمیتوان به امام زمان،"کم"علاقه داشت و هر کسی با آن حضرت ارتباط قلبی و عاطفی برقرار کند به مرور زمان به محبت شدید او گرفتار خواهد شد، ما اساسا نیازمندیم که به کسی عاشقانه مهر بورزیم و با عشق او،زندگی و وجود خود را گرم کنیم. این محبت خیلی شدید،به کسی جز امام زمان (عج)نمیتواند تعلق بگیرد.و به ایشان هم نمیتواند که تعلق نگیرد!یعنی نه میتوان کسی را به اندازه ی او دوست داشت و نه می توان او را به این اندازه دوست نداشت.اگر محبت ما به آن حضرت تا این حد شدید نیست،معلوم میشود که ما در روح خودمان مشکل داریم،والا او دوست داشتنی تر از این حرفهاست.
از آنجایی که محبت شدید جز از راه معرفت،عمل صالح و ایمان قاطع به دست نمی آید، پس مهمترین راه جلوگیری از آسیب های علاقه ی عامیانه،علاقه ی عاشقانه داشتن به آن حضرت است.بنابراین تنها راه نجات از عوام زدگی عاطفی را باید در علاقه ی عاشقانه به امام زمان جستجو کرد.چون کسی که عزم عاشق شدن می کند و از خود،انتظار علاقه ی عاشقانه به حضرت دارد،مجبور است به تقویت بنیان های این عشق بپردازد و علم و عمل کافی برای این منظور به دست بیاورد.



  • آنتی ویروس
۰۱
تیر

سوالات امتحان

بسمه تعالی

نام:..............                                 

نام خانوادگی:.......  

                  

مدت امتحان: تمام عمر

تاریخ: عصر غیبت امام زمان(عج)

مقطع: تمامی انسان ها

 

1- تو انتخاب های زندگیت نظر چه کس برات از همه مهمتره ؟

الف:خودم  ب: خانواده ام    ج:دوستای صمیمیم     د:امام زمان(عج)

 

2- معمولا چه موقع صبرت تموم می شه ؟

الف: وقتی که برای کار های شخصی خودت عصبانی می شی

ب:وقتی که تیم مورد علاقه ات شکست بخوره

ج:وقتی که یکی رو که خیلی دوستش داری می میره

د:وقتی کسی با انجام گناه فردی واجتماعی دل امام زمان رو می رنجونه

 

3- چقدر امام زمان(ع) رو دوست داری؟

الف:راستش تا به حالا بهشون فکر نکردم

ب:تو نمازام براشون دعا می کنم تا ظهور کنن

ج: اگه دیدم یه جایی بهشون توهین می شه حس غیرتم به جوش می یاد

د:اون قدرزیاد که برای تعجیل در ظهور هر کاری که لازمه حاضرم انجام بدم

 

4-وظیفت درباره ی امام زمان (عج)چیه ؟

الف: هر روز بعد از نماز ها بهشون سلام می دم و دعای فرج می خونم

ب: باید تو عصر غیبت به حرف های علمای ربانی گوش بدم

ج:باید مثل همه امامان که نیاز به یار داشتند برای آقا خودمو آماده کنم.

د: همه موارد

 

5-فکر کن الان مشغول انجام گناه هستی وضعت نسبت به امام زمانت چطوره؟

الف: سعی می کنم بهش فکر نکنم و گناه رو انجام بدم.

ب: گناه رو انجام می دم بعد میام از آقا معذرت می خوام حتما منو می بخشن.

ج: خاکستر می شم توخودم گناه کنم و امام زمان منو ببینه؟ نه نمی شه..

د: اصلابه فکر گناه کوچک هم نیستم. بابا، من بیام با تیر بزنم تو دل امام زمان؟

 

6- اگه داشتی کاری برای امام زمان(عج)انجام می دادی واون وقت یکی تو رو دید:

الف: خوشحال می شی وقند توی دلت آب می شه!

ب:بی تفاوت هستی ومحل نمی گذاری!

ج: کمی خوشحال می شی اما می گی:هدف اصلی من رضای خدا بوده!

د:عصبانی می شی ومی گی خدایا اومدم یه کار رو خالص انجام بدم، بازم نشد!!

 

7- دوست داری بیشتر چه قیافه و تیپی بزنی؟

الف:تیپ روز(هرچی باشه)

ب:تیپ ایرونی

ج:تیپی که قشنگ تر باشه

د:تیپی که مورد پسند امام زمانمه...

 

8-بهت میگن فقط یه آرزو کن تا براورده بشه و تو میگی؟

الف:ازدواج موفقی داشته باشم.

ب:توی دانشگاه قبول بشم ویه کارخوب گیرم بیاد.

ج:یه سفر همه جاهای زیارتی برم

د:طوری زندگی کنم وبمیرم که امام زمان (عج) ازمن راضی باشن..

 

9-اگه بگن همین الان می خواهیم شهادت رو نصیبت کنیم چی می گی ؟

الف:خدایا من زندگی دارم به فکر زن و بچه ومادر و...هستم

ب:باشه یه وقت دیگه الان سرم شلوغه!

ج:من از خدامه ولی خوب کمی حق الناس گردنم هست بهشون برگردونم وحلالیت بطلبم بعدش میام.

د:شهادت !؟ وای خدا جون! این دیگه چه سوالیه ؟یه عمر دنبال این لحظه بودم. بریم که امدم...

 

10-اگه بگن دوست داری مرگت چطوری باشه چی جواب می دی ؟

الف:بازم حرف مرگ رو پیش کشیدی چرا هی دم از ناامیدی می زنی ؟ یه جوری می میرم دیگه.

ب:دوست دارم مسلمون از دنیا برم ووقت مرگ شیطون گولم نزنه.

ج:دوست دارم شب بخوابم وبدون درد صبح ازدنیا رفته باشم.

د:دوست دارم در رکاب امام زمان (عج) شهید بشم قطعه قطعه بشم تازه دردش هم شیرینه.

 

11-اگه اون دنیا تقاضا کنی یه فرصت بهت بدن ودوباره زنده بشی این طرف چی کار می کنی؟

الف:خوب میام ودوباره زندگی می کنم و آرزوی عمر هزار ساله دارم.

ب:دیگه بنده صالح خدا می شم از هر جهت.

ج:حق مردم رو برمی گردونم واز کسانی که بهشون ظلم کردم حلالیت می طلبم.

د: یه بار؟ اگه هزار بارم بگن می تونی برگردی آرزو دارم هزار بار برای امام زمان(عج)شهید بشم.

 

12-سوال اختیاری: اگه بگن اینا شرط های پذیرفتن یاران امام زمانه فکر می کنی قبول می شی؟

الف:نه بابا !! من اگه این طوری بودم که الان شهید می شدم!

ب:خوب بعضی ها رو دارم وبعضی هارو نه...

ج:بعضی ها خیلی سختن فکر نکنم امام زمان(عج)این قدر سختگیر باشه احتمالا تک وتوکی رو ندارم.

د:قبول می شم و نمره کامل.مطمئن مطمئن خودمو برای اینا آماده کردم . پس یه عمر برای چی زندگی کردم؟!

                                                                                                                  موفق باشید

 

 

 

تذکر:

هرکس بتونه امتیاز لازم رو از این آزمون بگیره باید خودش رو برای یاری و ان شاءالله شهادت در رکاب امامش در آخر الزمان آماده کنه.هر کس هم نمی تونه یه فکری به حال خودش کنه که جا نمونه. جواب رو هم پیش خودتون نگه دارید.

خوش به حال اون هایی که از غربال آزمایش خدا رد می شن وبه سعادت می رسن و بدا به حال اون هایی که باقی می موند وحسرت می خورن. خدایا ما از کدوم دسته ایم ؟ ما را برای امتحانات سختت اماده و موفق گردان...آمین

منبع مجله ی امان شماره ی 23

 

  • آنتی ویروس